لاریجانی: در صداوسیما به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه بیشتری شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجموعه‌های نمایشی تولیدی سازمان صداوسیما گفت: اینگونه کارها را برای عرصه فرهنگی کشور بسیار مهم می‌دانیم و از آن حمایت می‌کنیم.
علی لاریجانی دیروز در دیدار رئیس صداوسیما، معاون سیما و 9 نفر از کارگردانان برجسته سریال‌های فاخر رسانه ملی افزود: کارهای شما چه در زمینه تاریخی و چه در زمینه موضوعات روز، به‌شدت بر عرصه فرهنگ کشور تاثیرگذار است و باید همت کنید با تولیدات ویژه و کارهای برجسته خود امید را به جامعه تزریق کنید و شرایط بهتری برای کشور به وجود آورید.
رئیس مجلس شورای اسلامی به هزینه‌های سنگین مالی در عرصه فرهنگی کشور به‌ویژه کارهای نمایشی اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آماده است تا از این‌گونه تولیدات موثر حمایت کند و البته انتظار داریم شما هم در این زمینه همت مضاعفی داشته باشید.
لاریجانی بر تقویت روحیه خودباوری تاکید کرد و افزود: در حوزه فرهنگی باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند روحیه خودباوری را به‌ویژه در نسل جوان تقویت کنیم و در این راه شخصیت‌های فرهنگی مثل شما و به‌ویژه رادیو و تلویزیون بسیار تاثیرگذراند.


لاریجانی با بیان اینکه ترویج و تقویت کارآفرینی می‌تواند بر تقویت روحیه خودباوری بسیار مهم باشد افزود: خیلی از جوانان در عرصه کارآفرینی فعالیت‌های خوبی داشتند که متاسفانه تا یکی دو سال قبل در تلویزیون زیاد دیده نمی‌شد اما هم‌اکنون این کارها در تلویزیون دیده می‌شود و همین‌ها نیز باعث افزایش روحیه امید و نشاط میان جوانان خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی به اهمیت تقویت روحیه امید در جامعه اشاره و تصریح کرد: هر جامعه‌ای اگر امیدوار باشد کارش به پیش می‌رود و اگر امید در آن وجود نداشته باشد حتی اگر پول هم نداشته باشد منفعل خواهد بود.
لاریجانی خطاب به کارگردان‌های شناخته شده سریال‌های فاخر صداوسیما افزود: شما می‌توانید با تولیداتتان فضای امید و نشاط را ایجاد کنید اما متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که برخی از کارهای همکاران شما چه در تلویزیون چه در سینما، تلخ و مایوس‌کننده است و توصیه می‌کنم به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه بیشتری داشته باشید.
رئیس مجلس شورای اسلامی تغییر برخی نگرش‌ها در حوزه کار و ترویج شغل را از ماموریت‌های مهم عرصه فرهنگ و به‌ویژه کارگردانان سینما و تلویزیون خواند و گفت: شما باید تفکر جامعه را عوض کنید که همه به‌ویژه جوانان به فکر این نباشند که شغل به معنای پشت یک میز نشستن است و باید با آثار هوشمندانه‌تان این نگرش را تغییر دهید.
لاریجانی بر تقویت همبستگی ملی و نقاط اشتراک تفکرات مختلف تاکید کرد و گفت: ما اگر یک ایران آباد، سربلند و پیشرفته می‌خواهیم باید یک همبستگی ملی به وجود آوریم و به‌ جای متمرکز شدن بر روی اختلاف‌نظرها بر روی نقاط اشتراکات تفکرات مختلف متمرکز شویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری جلسات مشترک میان مسئولان کشور با اصحاب فرهنگ، هنر و نخبگان تولیدات نمایشی باعث می‌شود که هم از برخی مسائل و مشکلات بیشتر آگاه شویم و هم شما در جریان برخی مسائل قرار بگیرید و حرف‌های یکدیگر را بیشتر بشنویم و به یک راه‌حل جامع برای فرهنگ کشور برسیم.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس بنیاد مسکن: 2700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت می‌شود اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ ترامپ در فکر عزل رئیس دفتر کاخ سفید است زمان ثبت‌نام حج 97 اعلام شد طرح ترامپ برای غارت عربستان روسیه جنگنده‌های سوخو-30 به میانمار می‌فروشد بارزانی: تاریخ مشخصی برای حل اختلاف با بغداد وجود ندارد بازگشت نیم میلیون عراقی آواره جنگ داعش دکتر قاضی زاده هاشمی: وزارت بهداشت با قیمت‌گذاری کالاهای سلامت مخالف است پرونده یمن در سازمان ملل به دست یک دیپلمات انگلیسی افتاد شمخانی: صحبت از بازبینی برجام ناشی از توهم ترامپ است لاریجانی: در صداوسیما به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه بیشتری شود ایران و سوریه خواستار خروج ترکیه ازعفرین شدند تاکید محافظه‌کاران آلمان بر لزوم تسریع مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت وزیر نیرو: سازگاری با کم آبی را جایگزین مقابله با خشکسالی کنیم اعلام آمادگی کردهای عراق برای اعزام نیرو به عفرین و جنگ با ترکیه اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ